Kitabın başlarında biraz önyargılıydım. Çünkü Türk yazar avukatlık deneyimiyle ilgili bir romantik komedi kitabı yazıyorsa ne kadar iyi olabilir ki diye düşünüyordum. Kitabın beni yanılttığına çok memnun oldum çünkü bu kitap hem güldürmesi hem de içerdiği tesadüfler açısından bana eski Sophie Kinsella kitaplarını anımsattı.

Şimdi başından almak gerekirse, kitabın gerçeklik payı neredeyse yok gibi bir şey. Stajyer avukatın çalıştığı odanın kitaptaki gibi olması, bu kadar yerlere davet edilmesi, ayılıp bayılmalar, avukatın kızı sürekli düşerken yakalaması, kızın yemekte multineti/ sodexosu veya bir sınırı falan da yok, bir de kız ne kadar az çalıştı öyle. Ki avukatları çok iyi kalpli olan kaç büroda çalıştım ama bu kitaptaki staj deneyiminin gerçeğiyle alakası bile yok. Ama terimler ve zamanlar tutuyor o yüzden sihirli romantik komedi kitabı kategorisi için bu saçmalık miktarını kabul ediyorum. Kaldı ki asıl avukat nasıl otuz yaşında senior partnerlardan biri onu bile bilmiyorum. Yani olan vardır ama çok az sayıdadır. Biraz Türk dizilerindeki nedense hiç çalışmayıp sürekli spora giden ve gezen holding sahibi gençlere benziyor yani.

Yazar zaten kitabın içerisinde peri masalı uyarlaması gibi olduğundan bahsetmiş. Yani güzel tesadüfler, muhteşem gelişmeler, komik ama sevimli rezil olmalar, bir romantik komedi kitabından ne beklerseniz hepsi var. Hem de hatta son elli sayfası bana fazla geldi, o kadar uzatmadan bitse olurdu bile diyebilirim. En sevdiğim bölümü ise, gülmek için kitabı elimden bıraktığım en son kitap Sophie Kinsella’nın “Numaram Sende Var” kitabıydı. Güzel bir değişiklik olarak bunda da kitabı bıraktıracak kadar güldürdüğü bir yer olması çok hoşuma gitti. Tek fark, Sophie Kinsella kitaplarında “bu belki yüzde bir ihtimalle başıma gelir ya” dedirttirme huyu varken, bu hikayedeki gerçeklik payı hakikaten koca kasabada nedense cam olan bir ayakkabının sadece tek bir kişinin ayağına uyması kadar var.

Yani fazla mantık beklemeyin ama okuması eğlenceli…

KİTAP: Avukat Sindirella – Laviniapiaf” için 2 yorum

    1. Bu aralar size çok katılıyorum. Aynı şeyi tekrar tekrar okumaktan bıkmaya başladım. Bazen yazın deniz kenarında kolay kitaplar okumak kolay oluyor, o zamanlara bırakacağım 🙂

      Beğen

Yorum bırakın