Bugün, daha önce bahsetmediğim türde bir şeyden bahsetmek istiyorum. Aslında bloğumda dergiden bahsedeceğimi pek düşünmezdim ama gerçekten çok beğendiğim için, “Neden olmasın ki?” diye düşündüm. İngilizceyi öğrenmek ve öğrendiklerini aklında tutabilmek çoğu zaman çok fazla pratik gerektiriyor. Maalesef diller nankör. Bu dergi de, en azindan pratikleri eğlenceli ve verimli hale getirip, gerekli egzersizleri bir arada toplamış.

Hot English dergisini geçtiğimiz yıl Tüyap Kitap Fuarı’nda görüp aboneliğimi yaptırmıştım ve gerçekten dergiyi çok beğendim. Dergi kendi içinde dört ayrı seviye için bölünerek bu seviyelere uygun kısa makalelerden oluşuyor. İçindeki seviyeler; A2, B1, B2 ve C2. Bir de dinlemeyi geliştirmek adına, içinden makaleleri dinleyebileceğiniz Cd’si ve her makalenin yanında gerekli olabilecek kelimelerin listesi ile anlamları yer alıyor. Cd toplam bir saat sürüyor ve makalelerin içindeki bazı kelimelerin boş bırakılmış olması (en arkada cevapları yazıyor) dinlemeyi geliştirme üzerinde daha etkili olmayı da sağlıyor. Eğer ingilizceniz çok iyi seviyedeyse içindeki makaleler pek akademik olmadığı icin çok faydalı olmaz ama geliştirme aşamasındaysanız kesinlikle tavsiye edebileceğim, bir dergi. Açıkcası, verimi beni hayrete düşürdü; çünkü içinde gerek makalelerin yanındaki ilgili kelime listesi, gerek “phrasal verbs” (edatlıfiiller), gerek belli konularla ilgili gerekli olabilecek kelimeler listesi, gerek makaleler ve yanında gelen CD ile dili öğrenmek için gerekli her konuya el atmışlar.

Direkt gidip abonelik yaptırmasanız da bence ingilizcesini geliştirmek isteyenler için en azından denenmesi gereken bir dergi olduğunu düşünüyorum.

Bunun dışında, dil geliştirmek için film izlemek, müzik dinlemek, telefon aplikasyonları indirmek gibi çok güzel yöntemler de var ama onlarla ilgili ayrı bir başlık yapmak daha uygun olur gibi duruyor. Film, müzik ve aplikasyon olarak önerileri bilmek isterseniz bana haber verin, bu konuyla ilgili de şimdilik bildiklerimi, en azından benim öğrenme sürecimi paylaşmaktan mutluluk duyarım.

 

Bahsettiğim dergiyi incelemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz:

de8b3970e4b83d3ef6c24a39ffc895a8--material-numbers.jpg

 

İncelemek için derginin içinden birkaç örnek sayfa:

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Bir Cevap Yazın

